Szukaj na tym blogu

środa, 11 stycznia 2017

Rolada serowa z piersią kurczaka i pieczarkami

"Niedawno robiłam roladę z mięsem mielonym i pieczarkami. Tym razem nieco inny wariant - z piersią drobiową, ale równie smaczny. Mięso mielone też tam się znalazło, ale w niewielkiej ilości. Robiłam wcześniej faszerowane pałki z kurczaka i została mi porządna garść mielonego  mięsa z podudzi. Wykorzystałam więc to mięso do rolady i spełniło ono fajną rolę spoiwa poszczególnych warstw. Rolada zrobiła furorę wśród koleżanek z pracy i rodziny. Polecam!"
 
Składniki "biszkoptu" serowo-jajecznego:
  • 30 dkg żółtego sera
  • 20 dkg majonezu
  • 5 jajek
Ser zetrzeć na tarce na dużych oczkach, dodać jajka i majonez. 
Wymieszać składniki dokładnie i wylać na blachę piekarnika, wyłożoną papierem do pieczenia.
Piec 15 minut, w temperaturze 200oC.  
Natychmiast (!!!) po upieczeniu "biszkopt"serowy obłożyć nadzieniem i zawinąć.

Wypełnienie rolady:
  • garść mięsa mielonego (drobiowego lub  wieprzowego)
  • 20 dkg pieczarek (ja użyłam brązowych)
  • 1 podwójna pierś kurczaka
  • 1 cebula
  • sól, pieprz, czerwona mielona papryka + inne ulubione przyprawy do drobiu
  • garść posiekanej natki pietruszki
Pierś kurczaka pokroić na dość cienkie płaty, które następnie rozklepać tłuczkiem. Doprawić je solą, pieprzem i sporą ilością słodkiej papryki, ewentualnie przyprawą do drobiu.
Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić na tłuszczu. 
Pieczarki pokroić w półplasterki i dodać do podsmażonej cebulki. Dosolić i popieprzyć. Smażyć do całkowitego odparowania płynu, który wydzielą grzyby.
Do mielonego mięsa dodać natkę pietruszki, sól i pieprz.
Płaty mięsa ułożyć na gorącym "biszkopcie" serowym, na płatach rozsmarować mięso mielone, a na nim rozsypać usmażone z cebulką pieczarki.
Zwinąć roladę wzdłuż dłuższego boku, pomagając sobie papierem, na którym upiekł się "biszkopt".
Roladę ułożyć (złączeniem do dołu) na papierze do pieczenia i piec 25-30 minut w 200oC (można przykryć na czas pieczenia kawałkiem papieru).
Podawać na zimno lub na ciepło.

4 komentarze:

  1. pyszności :)
    takiej jeszcze nie robiłam, najczęściej faszeruję serem i szynką:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama faszerowała pieczarkami. Twoja wersja jest królewska :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię roladę z sera żółtego, ale rozpuszczam go w woreczku włożonym do garnka z wodą, którą podgrzewam do rozpuszczenia sera. Niestety w moim wariancie wszystkie składniki nadzienia muszą być przesmażone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam też o takim sposobie, ale chyba zostanę przy swoim:)

      Usuń